kijk wat er onder mn naaimachine vandaan kwam gerold.....

Regelmatig lees ik in een van de vele naaigroepjes op facebook, "dit kwam onder mn naaimachine vandaan gerold". God wat ben ik jaloers om mensen waarbij zomaar even iets onder de naaimachine vandaan komt gerold, bij mij rolt er nooit iets onder mn naaimachine uit! Een hele planning gaat er aan vooraf, het begint met het patroon, ik zie het, en denk oh dat is leuk, zou ik daar stof voor hebben ( eerlijk is eerlijk we hebben natuurlijk nooit genoeg stof en al zeker niet precies het goeie stofje voor het uitgekozen patroontje).
Maar dus eerst het patroon, dan het bijpassende stofje, en ja een idee ontstaat, dan komt wat ik het ergste vind, gewoon omdat het zoveel tijd kost, het patroon overnemen, op stof leggen, 1,5cm naadwaarde bij tekenen, uitknippen...( dat onder de naaimachine uitrollen is nu allang voorbij natuurlijk) en dan EINDELIJK achter de naaimachine, en dan nog rolt het er niet onder uit op een of andere manier lees ik niet goed, of te snel maar er komt ook altijd wel wat getorn bij kijken.

En dan na veel zuchten en mopperen, ( vooral met deze temperaturen) is mijn projectje dan klaar, deze keer maakte ik een jumpsuit uit de knippie voor mijn dochter, de bandjes heb ik aangepast want dat moest eigenlijk sluiten in de nek, maar dat vind ze niet comfortabel, dus toch maar achter vast gezet.Stof is tricot en verkrijgbaar op stoffenland .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten